2016. december 11., vasárnap

Gamer #7 - Until Dawn

Halihó, édeseim!

Most fejeztem be egy kissé agyzsibbasztó horrorjáték gameplay-ét, az Until Dawn-ét, és azt kell mondjam, kiakadtam. Wow. De komolyan.

Mármint úgy tényleg. Az alapsztori szerint egy adag tini kimegy egy nagyon gazdag lány ikerpár telelőjébe fel a magánhegyükre (mert nekik szabad) és szórakoznak egy kicsit. Csakhogy az egyik csajjal kedvük támad szórakozni, aki erre megsértődik, kirohan a hóba, a nővére utána megy, és valami elkezdi őket kergetni. ezután kezd érdekes lenni, ugyanis a lányok egy zsákutcába futnak, lecsúsznak, de meg tudnak kapaszkodni egy indán. És most jön a játék szíve.

A választás. Az egész játék arra épül, hogy különböző döntéseket hozunk, ebből következve pedig különféle végkimenetelei vannak a sztorinak, így jön össze, hogy a végén ki él, és ki hal meg.
Mellesleg a sztorinak két alapvető mozgatórugója van, ugyanis egyszerre két rémisztgetés megy egyszerre, de erről nem mesélek túl sokat, nem akarom lelőni a poént, meg semmi ilyesmi.
Alapvetően nem valami para játék, úgy értem, az elején valami egészen másra számítottam, mint ami a végére összejött belőle. De érdekes mód még így sem rossz. Úgy értem, egy nagyon összetett játékról van szó, nem hinném, hogy mindent le tudok írni ide spoiler mentesen.
És akkor térjünk rá a játék két, szerintem legfontosabb pontjához. A karakterjellemek és a grafika. A karakterjellemek ugyanis nagyon összetettek. Attól is függ a sztori, hogy ki hogyan viszonyul a másikhoz, ki mit reagál, kinek milyen személyi adottságai vannak. És ezt végig is lehet követni az emberek adatlapjain. Én nagyon meglepődtem, hogy ilyen kis részletekre is gondoltak.

A grafika meg aaaaggrrrh… Imádom! Olyan realisztikus, olyan részletgazdag, olyan… Csodálatos! Oké, én vagyok az, aki minden játékban a szép grafikát keresi, de itt még a karakterek hajszálai is látszanak. Ami igen ritka, nem minden játéknak van olyan grafikai szinten, ami megfelel az elvárásaimnak, de ez abszolút elérte.
Ettől eltekintve a játék középszintű horror, fix kamera-beállításokkal, érdekes történettel és csodálatos látvánnyal. Mindenkinek ajánlom, nem kezdésnek, annak kicsit erős, de ha valaki egy különleges horrorvilágot akar látni, annak megéri végigjátszani.
Mára ennyi volt a gamer rovat, talán nemsokára jövök egy spoileres Until Dawn gamer résszel, illetve lógok még a Cry of Fear-rel is, amit ugyan nem fogok tudni végigjátszani (átok rád, xbox), de mindenképpen megnézem a közeljövőben.
Addig is mindenkinek vérben tocsogó éjszakát kívánok!



~ Reaper

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése