2016. december 11., vasárnap

Gamer #5 - Five Nights at Freddy's

Baj van, drágáim! Kezdek kifogyni a creepypastákból! Bár ez nem feltétlen baj, mivel ez csak a megalapozása volt annak, hogy a későbbiekben ismerősek legyenek a karakterek, akik visszaköszönnek egy-egy képről, szóval annyira nem is katasztrófa, de akkor már csak két rovatom marad! Bár már így is elég nehéz az életem… De értetek bármit!

 Szóval, hogy a témánál maradjak, mára egy újabb játékbemutatót hoztam, mégpedig a Five Nights at Freddy's-t! Meg kell mondjam, ez is az egyik kedvenceim közé tartozik, bár elég nehéz elkülöníteni a gameplayest a játéktól, de mindegy, megpróbálom. Mellesleg ezzel már én is játszottam, bár igaz, hogy csak a demo játékkal telefonon, de legalább elmondhatom magamról, hogy volt valami tapasztalatom, és a francba is, ez egy rohadt stresszes játék!
Oké, az alapsztori az, hogy a karakter, akivel vagyunk, munkát vállal a Freddy Fazbear's pizzériában, és ha túlél öt éjszakát, megkapja a fizetését. Ez az alap, amit még én gyökér is megértettem. Persze van egy rejtett sztori, de ennek egy külön szekcióban fogok utána járni, mert itt kicsit hosszú lenne. Tehát, fő karakterünk egy biztonsági őr, akinek feladata, hogy túléljen öt éjszakát, csekkolva a kamerákat, mivel Freddy, Chica, Bonnie és Foxy is arra pályázik, hogy a SZ*RT IS KIVISÍTSA A JÁTÉKOSBÓL!!! (bocsánat a kifejezésért, általában nem akadok ki ennyire, de ez nekem is kicsit sok volt) A jumpscare-ek rohadt hangosak, aki fejhallgatóval játssza, annak javaslok egy kis halkítást hozzá, ha nem akarja, hogy szétmenjen a dobhártyája. De persze ennek ellenére azon a véleményen vagyok, hogy egy nagyon jó játéksorozat, mindegyiknek megvan a maga új karaktere vagy újítása, amivel érdekesebbé lehet tenni az egész atmoszférát, és persze egy rakat utalás és kapcsolat van a négy játék közt, amit még én magam sem értek, de igyekszem utána járni a kedvetekért.
Csak hogy megemlítsem, az elsőben még be tudod csukni az ajtódat, de a másodikban már csak egy maszkod van védekezésül, és még a zenedobozt is fel kell tekerni. A harmadikban meg… Rendszerhibák!!! Nem akarok túl sokat mondani, de lényeg, hogy meg kell javítani a hang; kamera; vagy épp ventilátor-rendszert, hogy a karakter ne hallucináljon. A negyedik meg egy gyerekszoba… Mindenesetre azon a véleményen vagyok, hogy az egész csak elsőre váratlan, max ötödik próbálkozásig, de utána nagyjából ki lehet számítani, ki mikor hova mozog, és lehet taktikázni. Ezek után pedig egy "csakazértis" érzet költözik az emberbe, ami arra készteti, hogy végigjátssza. Persze erről nem nagyon tudok mit mondani, a gameplayes csávón láttam a változást, hogy az elején még megijedt, de aztán csak annyit reagált, hogy "ó menj a francba…" és kezdte újra. Összegezve: a hangok jók, bár kicsit hangos, a grafika nem a legjobb, de imádom, a történet érdekes, maga a játék pedig lefoglal, ahogy azt egy jó játéknak kell. És persze javaslom mindenkinek, hogy kipróbálja, mivel ez a másik alapmű az Outlast után. Véleményem szerint.
Nos akkor, ezt hoztam mára, ha valakinek van bármi speciális kérése, miről írjak, szóljon, mert tudjátok, nekem ti vagytok az elsők, picinyeim! Rémes álmokat!

~ Reaper

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése