2017. február 10., péntek

Horror filmek #13 - Horrorra Akadva

Haaaaaaalihó, édeseim!

Említettem, hogy az elemzésből nem maradhat ki a Horrorra Akadva, amit már egy jó ideje terveztem kiteríteni a boncasztalra, csak hát ismertek, elég nehezen emelem fel a lusta seggem, hogy bármit is csináljak. De, most megírtam, szóval lássuk a semmit.



Magyarságunk jelképeként itt is sikerült rendesen lefordítani a címet, mert mindenki tudja, hogy a Scary Movie, az azt jelenti, hogy Horrorra Akadva, nem azt, hogy "Ijesztő Film". De aki esetleg nem tudta volna, az gondolkozzon el azon, hogy a cím átírói, vagy ő nem tud angolul. Mindegy, apró baki, ami mindenhol fellelhető, elnézzük.

Szóval, csapjunk is bele. A sztoriról nem akarok túl sok mindent mondani, mert alapvetően ezek a filmek (összesen öt) más horrorokra épülnek, nagy elemeket átvéve, mixelve és kiparodizálva. Lényegében, az öt film alatt végigkövethetjük Cindy horrorisztikusan rémes-véres, belekkel gazdagított mindennapjait, míg ő próbálja élni unalmas és hétköznapi, jelentéktelen mindennapjait. Szóval a katyvasz adott, a történet adott, nézzük, mi sült ki belőle.

Én azt hiszem, egy-két dologtól eltekintve érdemes egy esélyt adni a filmeknek. Masszív horror rajongóknak nem ajánlanám, elvégre ebben a műfajban elég gyengén teljesít, viszont a humorban nincs hiány, garantálom, hogy minimum egyszer röhögőgörcsöt lehet alatta kapni. Előnyben a morbid, ironikus, vagy idióta viccek kedvelői, hiszen a film nagyrészt ilyenekre épít, ám található benne jóóó sok jellemkomikum (jajj ne! A magyar irodalom egy fogalma! Reaper művelődik! ITT A VILÁG VÉGE!!), szóval ebből kifolyó kínos jelenetekben és szexviccekben sem lesz hiány.

Ha megengedtek egy kis személyes véleményt, szerintem a második film a leggyengébb. Elég pocsékra sikeredett (márpedig az én véleményem szent és sérthetetlen, nem igaz?), az eltúlzott szex poénok miatt. Értelmes horror meg alig volt benne. Azt a jelenetet a mai napig nem vágom, mikor a pasi az ágy alól mászik, ki, és utánanyúl egy-



Amelyiket viszont nagyon ajánlom, az az első és a harmadik. Az első nagyrészt a sikoly alaptörténetére épít, és már a nyitójelenettel megmutatja, hogy mit is kell várni a filmtől. A harmadik a Kör című horrort veszi alapul, és hát… Nekem ez a kedvenc részem az összes közül, és szerintem ez mindent elmond.



Összegezve, én mindenkinek ajánlanám, hogy tegyen vele egy próbát, bár ne várjon valami sok horrort benne a művéren kívül. Mivel paródia, így nincs igazán mit kritizálnom rajta (öt film, rég láttam, lusta vagyok, le lehet szólni), mivel kikritizálja ez önmagát. Szóval, ha még az enyémnél is jobb horror kifigurázást akartok, megfilmesítve, mindenképp nézzétek meg! Aki meg ideg szempontjából már túlságosan acélozott egy ilyen gyatra cucchoz, annak csak azt tudom mondani…

GERAPPAAAAAAAAAA!!!



~ Reaper

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése